En heldag i stallet

Godkväll!
Idag så åkte jag till stallet och trimmade två hästar, Gandhi & Turbo.
Jag åkte dit vid typ fyra och kom hem klockan kvart över 8...
Först så tog jag in Turbo och fixade han i kanske en halv timme och sedan så började jag rida. Började med att rida igenom honom lite i alla gångarter och sen så började jag att gå in på volter och böja i båda varven. Turbo och Gandhi är verkligen två helt olika hästar. Turbo är stark och känslig för skänklen, medans Gandhi är mjuk i munnen och inte känslig för skänklen. 
Men i varje fall så var Turbo riktigt fin på slutet när han hade lugnat ner sig och mjuknat.
Sen var det bara in med han och på nästa häst. Och Gandhi var väldigt pigg, och inte alls sammarbetsvillig. Så fick rida henne på lite längre tyglar i kanske 3 minuter och sen hade hon lugnat ner sig lite och då var det bara att börja jobba som vanligt. Likaså var hon fin på slutet och jobbade rysligt bra med ryggen idag.
Sen i med henne och sen fixade jag henne, tvättade svansen och hela benen och la på henne stalltäcket. Och in i boxen. Och sen putsade jag allting. Så nu är vi redo för tävling imorgon! 
 
 
/h
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback