Helvetes jävla skit.

Satt vid datorn och tänkte gå in själv på min blogg och kolla läget. ALLA inlägg som jag bloggat det två senaste veckorna typ finns inte där?! Och är det bara för att jag bloggat från plattan och mobilen eller? För jag har gjort lite test inlägg från datorn och de funkar, men inte från mobilen.
Så kan de gå ibland, men jag får väl göra en lite kort sammanfattning från min sportlov ivarjefall...
 
Vi har då haft hand om två andra hästar som heter Tornado och Caramell. Så har haft 4 olika hästar att rida. Helt underbart då jag verkligen älskar att rida nya hästar. Och Tornado är helt underbar och verkligen min typ utav häst. Han är lite utav än ponny fast i storhäst format. Så jävla välriden så det är helt sjukt, bara ta lite i han och sen är han nere och jobbar i en perfekt och snygg form. Och när han är i form så känner man verkligen skillnaden, ryggen jobbar, och bakbenen. Uschannameja vilken underbar häst. 
Caramell är också jätte fin, men i med att hon är runt 170cm stor och ganska stor överhuvudtaget, alltså hon är rätt så maffig så blir hon lite stor för mig då jag är 157cm lång '':)''. Så hon blir lite för uttmanande och stor för mig. Och Tornado är ju bara runt 160cm stor, så han är ju perfekt!!
Och i tisdags så testade jag faktiskt att hoppa denna lilla häst. Efter jag bara till mamma: 'Jag vill ha denna häst mamma hihi'. Alltså han är så underbar att rida så det är helt sjukt. Super mysig verkligen.
 
Jag och Gandhi har gjort stora framgångar denna veckan också! Samtidigt som jag hoppade Tornado så red min moster Gandhi, och red igenom henne lite, och sen hoppade jag upp och Anna visade mig lite och Gandhi var så himla fin och gick så jävla bra i form med steg, rygg och nacke. Helt underbar känsla!!
Och sen har jag även hoppat Turbo också. Han är ju också nämre 170cm stor. Men eftersom att jag vet hur jag ska rida han. Och kan han lite mer så blir det mycket lättare. Vi hoppade inte jätte mycket. Men vi förberedde oss lite för pay & jumpen i Karlshamn på söndag... Ja det är sant, jag har anmält mig till två stycken 70cm med Turbo. Och jag är så nervös så jag håller på att gå i taket. 
 
 
Och i torsdags var det den bästa dressyr träningen någonsin. Herregud alltså. Jag brukar alltid få ha lite hjälpmedel för att Gandhi ska gå ner (alltså typ supersärade händer och sen ta ihop de igen) men idag behövde jag inte det och det är ju helt jävla underbart. Och ibland är det så att hon inte orkar hålla det mer än kanske ett varv, men hon gjorde det hela tiden!? Och det är ju typ bevis på att hon har stärkts mycket, och orkar mer. Mer muskler osv. Åh världens finaste ponny, helt underbar är hon.
 
Och sen till helgen ska jag då först upp vid kanske 6 ('':)'')på söndag och sen ska jag till Tingsryd och hoppa en LC, och sen blir det hem fort. Fixa i gjordning Turbo och sen på Pay & Jump med han! Så en hel tävlingsdag. Hur underbart är inte det? :D
 
 
Har även lärt mig att jag ska dubbelkolla varje gång jag gör ett blogg inlägg, och ska försöka blogga så mycket som möjligt på datorn nu!
Men detta får duga för inatt.
 
/h
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback