Tävlingen idag

Hejsan!
Idag har jag ju då varit på tävling hela dagen. Först så gick jag då upp vid 6 och sen på med mina tävlingskläder och sen dra till stallet. Gandhi var ju redan fixad så det var ju inte så mycket att göra på henne. Men borstade ändå av henne lite snabbt och sen åkte jag och pappa till tingsryd. Jag hoppade bara en klass - och det var då en regional LC. 
Det var en helt okej runda, dock så gillade jag inte alls underlaget på framhoppningen. Vi var i varje fall felfria och det var ju en bra start på dagen. Men hon var inte alls tillräckligt frammåt. Det kändes liksom som om hon stod emot. Det blir väl bättre snart. Men det är ofta så att hon står emot och inte riktigt är framme för skänklen. 
Men vi kom sjua, jag tror andra utanför placering. Så ja, helt ok.
 
Så en helt ok runda som en start på detta tävlingsåret :)
 
 
 
Sen var det hem fort som tusan, och då hade mamma fixat Turbo och då var det bara att dra till Janneberg med han. Och det var ju kul för att jag hade liksom kavaj och vita ridbyxor så de på pay and jumpen trodde väl att jag var någon knasig ponnybrud liksom '':)''. 
Sen red jag fram och helvete vad fin han kändes. Han var lite pigg. Men han lyssnade ändå väldigt fint på mig. Och det var vekligen inga problem. Vi gick då först in i 70:n. Och det var lite för lågt för han, så han hoppade liksom inte. Och jag skulle egentligen hoppa två stycken 70 men jag bytte och hoppade en 70 och en 80 i stället. Men i 70n så blev det 4 fel. Sen gick jag in i 80n och där var vi felfria. Och jag fick verkligen upp han så mycket bättre i 80n han lyssnade mer på mig. Och väntade på mig med, för det är en av hans jobbiga delar, det är att han bara rusar på hindrena och då hinner ju inte jag med. Men det var en super duper fin runda!
Dessvärre så fick jag bara 70n på film... För att mamma inte kunde med mobilen i 80n men i 70n kunde hon det tydligen :))))))
 
 
Förresten ignorera mamma ^
 
 
/h

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback