Ingen ridning idag

Det blev ingen ridning idag för att Gandhi har gått stenhårt denna veckan. För innan hon skulle mätas så red vi ut en lång runda med ganska mycket galopp för att hon skulle vara lite trött och lugn sedan när vi väl skulle mäta.
 
Har typ ridit ut varje dag denna veckan förutom igår när jag och Emilia skulle rida på banan, men det var för blött så vi fick inte det sen. Så då skrittade vi av lite fort och sen in med de.
 
Och idag så har jag typ bara pluggat hela tiden på det här jävla moped kortet. Kuuuuul.
 
 
Har jag förresten nämnt att jag ska vara med på Janas igångsättningskurs med två hästar? :)):):)):))):))
Det ska jag i varje fall, men Gandhi och Turbo (?)! Det ska bli hur kul som helst. Och äntligen så ska jag få rida mammas häst lite mer på allvar än att bara lulla runt hemma själv liksom.
 
För er som inte vet så är Turbo en stor halvblodsvalack på 167cm. Kanske inte är så stort med han är maffig med plus lilla mig på. Född 96, vilket för han till 18 år i år. Men är verkligen inte sån i psyket. Helt underbart kul att rida. Med egen motor och hoppar bra! Helt underbart bra första storhäst.
 
 
Gamla bilder från sommarn 2012. Men så ser han ut :)))
 
http://youtu.be/KZGE16K-hXI   <-- Där är en film när jag ridet han vid samma tillfälle som bilden på när jag hoppar. Vet dock inte hur man gör för att den ska komma upp som en ruta här :(
 
 
/h

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback